fredag 3. januar 2014

Nå går det unna

Fått slått to flue i et smek.
Nå har jeg fått tatt ny avstøpning til ny plate, fort og greit.
Jeg er dagens helt, takke være min jobb så har jeg reddet situasjon som kunne fått store konsekvenser.
Nå får jeg to model, altså to plater og ha en i ekstra .
Her er et bilde av en model som er laget i dag.
Det og lage en plate er vel ikke så mange som vet helt hvordan det er.
Først må du ta avstøpning av tennern, så lage model som blir av den avstøpningen du tar, så igjen lage plate.
Plata blir så tilpasset modellen.

Det og lage denne plata i Tromsø tar lang tid før den må sendtes til Harstad først, altså modellen.
På Riksen lager de plata på et par timer.
Men må huske at på Riksen gjør de dette flere gang for dag.



Når vi går ut av fra tannlegen og i informasjon for og høre om hvordan det ligger ann for operasjon på foten for CPen.
Dette var i vente tiden til plata skulle bli ferdig.

Får da høre at jeg er satt opp til operasjon om 9 mnd.
I det så kommer plutselig kirurgen som jeg har på ortopedisk avd.
Kirurgen tar da saken på stående fot og å finner ut.
Kirurgen får ikke tak i de som styre med operasjoner pr telefon, og går opp til de.
Kommer tilbake og kan da fortelle, tiden er halvert fra 9 mnd til 3 mnd.
De vil ringe oss for og avtale dato en gang i april til operasjon.
Dette kan man virkelig si at kirurgen tok alvor i dette.
Hva skal man si til slikt, man har rett og slett ikke ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar