torsdag 2. oktober 2014

Kanskje man er nærmere et svar?

Som jeg har skrevet tidligere i et innlegg, har det med blødninger hvert et kjempe problem. Vi har prøvd så å si alt for og finne en løsning på den unormale smerten og blødninger, men ikke lyktes enda. I dag var det ny time for nytt og siste forsøk av hormonspiral. Håpe er at dette vil hjelpe nå. Dette fikk jeg igjennomført i narkose, der det så å si er umulig og igjennomføre dette uten narkose. Den beste løsningen har vært og gjøre dette ved hjelp av narkose.
    Ikke bare bare med narkose, blir litt utslått eller hva?

Innsett av spiral gikk fint, og alt gikk etter plan der. Men så kommer det, noe uventet for oss alle og en. Når legen skal ta utralyd for og skjekke at spiralen ligger rett, oppdager de noe som ikke skal være der. Nemlig en cyste i livmora. Den er 9 centimeter lang, det var ikke der ved siste geu undersøkelse, noe som betyr at det har kommet for ikke så lenge siden tilbake i tid. Den kan gi en forklaring på noe av den store smerten jeg har nå, men den skal ikke gi utslag på den kraftige blødingen jeg har. I dag er det tatt nye prøver, den ble ikke fjernet på grunn av at den kan ligge med noen viktige svar på seg. Vokser den mer eller noe må den fjernes. Det vil kunne gåuover blæra mi. Viser prøvene normale verdier, skal jeg inn til kontroll om tre mnd, der vi skal ta en ny utralyd på utsiden. Vi vil da se om den har vokst eller trekt seg tilbake. Håpe er at den vil gå tilbake av seg selv, men om ikke må den fjernes ved en kirurgisk inngrep.
                                                   Litt mer våken, og klar til og reise hjem.
Før man reise hjem fra dagbehadling i narkose, er det noen rutiner. Du skal ha hatt toalettbesøk, og spist og drukket litt før du får dra. Men som vi vet, er mage og tarmen min ute av i stand til og ta i mot noe som helst, det første døgnet etter en narkose. Dette skjer hver gang. Ved full narkose, kan det sitte opp til tre døgn før mage og tarm klare og ta i mot noe. Jeg fikk derfor dra uten og ha spist eller noe. I kveld har det ikke vært noe og prøve på og starte noe mat eller noe, der jeg har vært kvalm med bare tanken på det. Kanskje i morgen er magen klar for og ta i mot litt mat. Tar jeg inn mat før magen har kommet seg, kaster jeg det bare opp igjen, så det beste er og vente til magen er klar. 

Nå får man ta tid til hjelp og se hva som skjer, ut fra svarene fra prøvene som er tatt i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar