fredag 18. november 2022

Oppdatering

 Livet går og dagene flyr. 

Livet med en stomi er langt fra sammenliknbart som livet uten stomi. Jeg er inne på UNN hver tredje månde for botox og fungere bra. 

En av mange runder på unn ny narkose.  Jeg har vært på kontroll på riksen etter forje operasjon som var i sommer. Operasjon er ikke helt vellykket der det var og åpne opp for nese. Men mye man tilpasser seg når man må. 
 

Så har jeg vært en del runder på tknm for tannplata. Nå følges det opp i Tromsø og ikke på riksen må ærlig si at  riksen er mye flinkere på det. 


Jeg har hatt en vei og gå med tanke på opptrening etter stomi operasjon 
Oss fyio kom til en veldig go fyio der kom jeg meg godt etter har trening. 

Ellers har dagene gått til kontroller og oppfølging mye som er og ta igjen med tanke på når kommunen var i bilde. Livet  med Bpa er langt fra sammenlignbart jeg har et helt annet liv i dag en bare et år tilbake i tid.  Fokus på bpa burde være høyere prioritert av kommunene. Det er tydelig at det er mye kommunen faktisk ikke klare å følge opp rett å slett for de får ikke nok folk inn og folk med kunnskap.
Så har vært lite oppdatering fra meg da jeg bruker mest å oppdatere litt på fac da det e lettere. 


I nord går vi i mørke tiden no og vinter e på god vei no en liten oppdatering 



2 kommentarer:

  1. Fint med en liten oppdatering fra deg.
    Ønsker Deg og De rundt Deg Alt godt,
    og en velsignet god advent og juletid.

    Julesang-tanker:
    Du grønne glitrende tre god dag
    Velkommen du som vi ser så gjerne
    Med julelys og med norske flagg
    Og høyt i toppen den blanke stjerne

    Ja den må skinne for den skal minne
    Ja den må skinne for den skal minne
    Oss om vår Gud
    Oss om vår Gud

    Den første jul i et fremmed land
    Sin store stjerne vår Herre tente
    Den skulle vise vår jord at han
    Den lille Jesus til verden sendte
    I stjerneglansen gikk engledansen
    I stjerneglansen gikk engledansen
    Om Betlehem
    Om Betlehem

    Om Jesubarnet fortalte mor
    Så mang en aften vi satt der hjemme
    Vi kan hans bud og hans milde ord
    Vi vet at aldri vi dem må glemme
    Når stjernen skinner om han oss minner
    Når stjernen skinner om han oss minner
    Vårt juletre
    Vårt juletre

    SvarSlett