søndag 30. juni 2013

Søvnvansker kommer tilbake

Søvnansker  har hvert en del i hverdagen lenge. Som jeg har skrevet tiligere, så er det ikke noe nytt. Det har vel nå vart i over et år. Når det var på det  verste så var det daglig og få 2 timer med søvn, hadde dager der jeg ikke sov. Må spørre meg selv, er det ikke nok med det man har nå i hverdagen. Det har oftes hvert smertene som har gjort at jeg ikke har fåt sove, men er ikke altid det. Etter skolen  og ferien begynte tok jeg stopp på sovemedesin, for å se om det kunne ha blitt bedre. En uke uten medisin går helt fint, Men  så begynner søvnløshet igjen. Det starte med å våkne opp flere ganger på natta så blir det til mindre og mindre søvn, så vanskeligheter med å sovne. Den siste uka for å si det slik har man gått med maks fire timer søvn. I dag og i går natt, har jeg ikke sovnet før 4 og 5 på natta, men likevel våknet tilig, og ingen søvn på dagen. I dag har jeg merket at det tar på med lite søvn, tenker at i natt blir det å gå tilbake med å ta sovemedesin for det. Får satse på at det blir bedre da, og gir den gode resultat som det har gjort tiligere.

I natt var det mye ubehag og litt smerte i Pegen, som gjor at jeg  ikke klarte  å falle til ro for natta. Men man kan vel ikke forvente for mye, blir tre uker nå på torsdag da jeg fikk PEG. I forje uke da det var to uker siden innsett av Pegen, måte  jeg sjekke  vanne i  ballongen på Pegen, den var helt fin, alt var som det skulle.  Nå på torsdag skal de to stingene fjernes, det blir nok godt å få de bort.

Man er vel utslitt.
Begynner å bli mye av å svime av, i dag når jeg  tok vask  rundt Pegen, så svimte jeg av. Glad at mamma var nær meg, slik  at jeg klarte å si i fra.
Her på bilde tar man tilig kveld, og kvelds mat, mens man ser på tv og slapper av. Satser på at det blir en bra natt, vil nok hjelpe stort og være ny dusjet og nytt sengeklær og  sovemedesin så smertestilanes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar