fredag 30. august 2013

På reise fot igjen

Dagene går nå, og hverdagen er kommet tilbake. Nå er man forhåpentligvis ferdig med all info, man får i de første dagene  skolen. Mandag begynner ordinær skoleplan. Av det jeg har fåt på skolen av bistand og hjelp er ikke akurat det noe forskjell fra i fjor. Som det ser ut nå, så vil det være samme som i fjor. I år  er  det også nårdiger ressurser for er flere i år som trenger hjelp. Men får nå håpe det blir bedre, men gjenstår no og se.

Mye reising hit og dit.
Dagene mine har innebært mye reising hit og dit. Mye utredinger og samtaler her og der. Har stått lenge i fokus har jo vært om operasjon på foten, samt utredinger hit og dit.  Jeg gjør mine vanlige tura til RH (Rikshospitalet ) for min medføte lidelse eller hva man skal si. Slik vil det være enda, man kommer vel i mål til slutt.
I dag har turen gått tilbake til RH da for foten,altså CPen. Legen fortår god om min situasjon, og viste  stor forståelse for det. Det har jo vært mye frem og tilbake om operasjon var det rette, i dag ble det bestemt, det blir operasjon.  Venstre fot er som man sir, av de som har CP har vanlig  stivhet og apatisk.  Det er umulig og trene den mykere, det sir tvert stopp. Operasjon er det enste alternativ til og få foten mer myk, samt kunne få helen lenger ned. Operasjon innebære og forlenge musklaturen og sener.  Videre vil det bli gips i 4 uker etter operasjon, etter dette blir det skinner i 6 mnd og trening. Det er også satt opp at det haster og få gjennomført operasjon. Får håpe og tru det ikke vil ta så lang tid til, men må nok regne med litt venting. Får og håpe at ting kan bli litt lettere etter den operasjon, vil nok merke forskjell. Er jo klart hadde jeg ikke trengt og ta operasjon så hadde jo det vært best.  Men slik situasjon er nå, så er det beste alternativet nå, så får man se ut fra det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar