mandag 12. august 2013

På reise fot

Dagene har vært super. Lite smerte, noe som betyr lite med smertestillende. Det har også vært øking i sondemat. Nattmating har vært lenge på 260 ml på 30 i hastighet, nå har jeg kommet opp på 720 ml i 70 hastighet i timen. Dette er en kjempe bra øking begynner og komme opp til det  jeg skal pr dag. Skal ha maks 1500 ml med sondemat pr dag. Skal ta nattmating så to måltid på dagen. Søvn har betydelig forandret seg i positiv vei.  Nå har det gått en uke uten sovemedisin, dette er en bra utvikling. mens spørs når skolen begynner da begynner også stresset mitt. Ferien begynner og gå mot slutten, må si hele ferien har ikke vært ferie for meg, det har innebær reise hit og dit.

Turen til RH (Rikshospitalet ) for en ny vurdering til ganeoperasjon, dette med vurdering av tannlege og kirurg. Håper og satse at neste forsøk på ganeoperasjon blir vellykket.
Ja vi fikk møte lyn, torden, samt ubeskrivelig regn. Det må være første gang man har møt opp på RH helt igjennom våt. Det kom så mye regn at RH måte ha hjelp av to brannbiler for og tapa vann. Et bedre resultat av ganen, det så bedre ut en tidligere, men ikke helt borte med rødheten. Ble tatt ny røntgen og foto bilder. Skal til ny kontroll den 18 oktober, så operasjon i november. I mellomtiden skal jeg passe på hva jeg spiser, for unngå irritasjon, i plata som ligger mot ganen. Jeg kan heller øke sondemat, nå må man gjøre alle tiltak for og få et best mulig resultat til og etter operasjon. De ble nokså så glad og se at jeg har fått PEG og syntes at jeg så mer pigger ut, en før.
                                                    Avreise fra Tromsø.


                                            Her ser du det vi ble møt med når vi kom til RH.

Her er jeg i tannlege stolen på RH (Rikshospitalet)  ferdig for denne gangen, og turen går hjemover igjen. OBS! det du ser i bakgrunn av bilde, røntgen bilde av  min gane.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar