tirsdag 11. mars 2014

Oppstart på Antibiotika

I dag fikk jeg bekreftet at det er ørebetennelse, det skulle vært behandlet for lege siden. Nå haster det og få det bort frem mot operasjon, skal til ny kontroll den 20 mars. Frem til da skal jeg prøve ut øredråper, en antibiotika type håpe det vil hjelpe,  i dag ble det tatt en prøve for og kanskje finne ut hvilke type betennelse det er, og da gi rett type medisin mot det, vil da få telefon om det.
Om øredråpene ikke gi effekt må jeg gå over til antibiotika i piller form. Det får jeg virkelig håpe at jeg slipper, for det tåler magen min veldig dårlig. Lang historie bak, har fått en knekk på magen etter en antibiotika kur på 3 mnd etter en operasjon. Når jeg får antibiotika kur nå så får jeg det intravenøst, det går mye bedre for magen.
 Vi får bare håpe det beste nå at det hjelper med øredråper :)

20 kommentarer:

  1. Stakkars deg så mye vondt du må tåle.....håper du snart blir bedre!
    Ønsker deg en fin fin dag!

    God bedring❤️

    Klem fra Camilla .

    SvarSlett
  2. HUff da, god bedring til deg :):)

    SvarSlett
  3. Vil bare tipse deg om å ta probiotika for å styrke de "snille" bakteriene i tarmen siden antibiotika ofte tar knekken både på de "slemme" og de "snille" bakteriene på en gang. Dermed får man trøbbel med magen, og noen (som meg selv) får langvarige intoleranser for ulike matvarer (sukker og gjær). Det er også lurt å kutte ut å spise mat med sukker og hvitt brød/pasta spesielt nå for det er mat for betennelser i kroppen.

    Lykke til med behandlingen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset, det skal jeg få tak i og bruke nå :). Har faktisk ikke tenkt over det, men når du sir det så kjenner jeg meg veldig igjen her.
      Takk :)

      Slett
  4. Av hvor er det surt. Du skal da også bare meget igennem. Jeg håber at antibiotikaen hjælper, så det kan nå at forsvinde inden din operation og så du lige kan få et par dage før, hvor du har det bedre.

    God bedring og god weekend :)

    Tak for dine mange søde kommentarer på min blog, det er altid dejligt at læse en af dine beskeder :)

    SvarSlett
  5. Takk for gode ord, selv takk, god helg til deg å :)

    SvarSlett
  6. Hej Bästa Ellen!
    Önskar dej god bättring!

    Varm kram
    Monika

    SvarSlett
  7. Håper øredråpene har begynt å virket og at du er bedre. Kjedelig at det skjer så tett oppunder kontroll og operasjon.

    Ønsker deg god bedring og masse lykke til :)

    Veldig hyggelig å lese kommentarer fra deg på min blogg :) Prøver å følge med litt på hvordan det går med deg, men er jeg er dårlig til å kommentere, skal prøve å skjerpe meg.

    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er kjedelig at det skal oppstå så nær en ny operasjon. Ser ut som at øredråpene har en god effekt, får satse på at det snart er over. Takk for gode ord.

      Ja du har en fin blogg :)
      Ha en fin helg du også :)

      Slett
  8. God bedring og fin ny uke til deg ! Klem

    SvarSlett
  9. Leit å lese at du er dårleg. Håpe medisinen virkar fort, og at du snart kjenner deg bedre! God bedring!! Håpar veka blir betre etterkvart.

    SvarSlett