fredag 23. januar 2015

Opptatering

Dagene går fort, vi er snart i en ny måned i det nye året. De siste ukene har mye skjedd, som betyr at dagene har bare flyd avgårde. 

9 januar fikk jeg fjernet en stor ting, som har vært en kjempe belasting på kroppen min. Er det virkelig mulig at en Cyste kan merkes så godt?. Ja det er vist mulig, det har iallefall jeg lært. Her har det bare gått stråelnde, jeg får tømt urin med null problemer nå.   Det som er trist er at man må vente så lenge på og få hjelp. Jeg fikk gjort dette med mye om og men. 

15 januar gikk noken gang en ny tur til Riksen for ny kontroll. Det har vært mye turer til Riksen, mer har vi i vente. Men må man så må man. 
Her gikk det overaskende bra, legene var fornøyd med fremgangen. Noe mer bein ble fjernet, det er ikke noe man roper hurra for, skal man si det rett ut. Men jeg vet at det må til for og få bort betennelsen, og det har gitt resultat. Hva de i neste runde vil si, får tiden vise. 
I dag er første dag uten antibiotika, noe som gjør meg litt usikker, etter alt. Men jeg vet at jeg må gi kroppen en ny mulighet, men vil dette holde? Det må holde nå. Kroppen må klare dette nå. Men man blir usikker etter alt som vi har opplevd rundt det med betennelse og komplikasjoner. 
Planen er og ikke bruke mer antibiotika frem til neste kontroll på Riksen, der de da skal se hva utfallet har blitt. Bare og håpe det beste nå.

16 januar var det nye svar oss øyelegen ved UNN, her venter vi oss mer utreding og undersøkelser. Godt at det er noe som blir tatt på alvor. Her får vi se hva som vil skjer videre i neste runde.

20 januar ventet ny kontroll oss enæringsfysiolog. Her gikk det ikke så godt i denne runden. Grunnet mye stress, uro, og ikke minst stort inntak av sterke medesiner er det stor vektap nå. Det har tatt på
for kroppen nå siden den 19 des 2014. Her ligger det mye jobbing med og få opp det man har tapt nå,
det vil kreve tid. 
Håpe er at tiden fremover kan bli en litt bedre hverdag med mindre behov for sterke smertestilende, som vil hjelpe for kroppen. Smerte takene jeg hadde i underlivet før Cysten ble fjernet førte til oppkast, og da får du ikke i deg så mye. Mye stress føre også til oppkast, så tiden for og få roe ned er virkelig tilstede nå.  Jeg må bare gjøre det beste jeg kan gjøre nå før jeg skal ha ny operasjon. Det lover godt på at magen får tid på og komme seg når antibiotika er avsluttet nå, og smertestilende. Hvis du lure på hvilke antibiotika jeg har brukt, er det ikke i piller form, de tåler jeg ikke. Den som er prøvd er en salve, som jeg har tatt på selve området.  Dette har gått litt opp og ned, men mye bedre en med piller. 

Ønsker dere en fin helg, takk for gode ord av dere :)

Klem




4 kommentarer: