søndag 9. desember 2018

Oppdatering

Det har vært stilt fra meg på lenge  her på bloggen. Det har vært noen tøffe måneder for oss alle. Men vi begynne å komme oss no etter noen tøffe runder.
Fra oppholde i Stavern 


                                   Fra oppholde i Sandvika  på SSE
Jeg har som sagt hatt turer på sykehus her og der. Jeg var i august i Sandvika på SSE, for kartlegging på epilepsi. Men her kom vi ikke frem til noe svar med anfallene mine. Dette blir da et myesterum. Jeg var også i samme runde på nytt opphold på Stavern. I den runden ble nok treningen litt for tøff runde for meg. Ut av oppholde ble situasjonen min forverret med gåingen og på kroppen.
I høst var jeg med på noe nytt jeg ikke har vært med på før. PTEØ trening for voksne med CP. Dette var virkelig lærerikt og noe nytt for meg. Så har vi hatt noen tøffe tak i forholden til munnen. Jeg har gått igjennom en akutt operasjon der jeg fikk en stor betennelse i munnen. Operasjonen som ble gjort for 8 måneder siden der det ble lagt inn inplantat var mislykket kroppen nektet å godta det lengere, det måtte da fjernes. Dette har vært noen runder på IV antibiotika kur. No virke det som det er begynt å gro seg til. Det er rett å slett tiden man må ta til hjelp. Det er som sagt utrolig mye som har skjedd.
No har vi plutselig desember og nytt år snart. Det er meg utrolig å tenke på at året snart er over. Vi får håpet året 2019 vil bli et bedre år for oss. År 2018 er et år som har satt sine spor. Men det er når man har nedtura man blir sterkere. Jeg er jo ikke en sol gir meg med første kamp. Akurat no er mye usikkert på hvordan fremtiden min vil se ut på mange områder. Det å være avhengig av andres hjelp byr på prøvelser når kommunen skal spare penger. Det er trist at penger skal styre en hverdag til et menneske. Det er virkelig ikke slik det burde være.


Hadde man ikke hatt behov for hjelp ville man så klart gjort hva som helst selv. Men når du er avhengig av å bruke rullestol, og hjelp til og få i seg nok mat, så blir saken plutselig noe annet en å bare tenke på å kutte timer når man har behov for timene for at en hverdag skal kunne fungere. Det er som sagt mange ting man må tenke på. Som livet mitt er no, så er den veldig ustabil og man vet faktisk aldri hva neste dag vil vise deg. Så vi satser at man vil finne noen løsninger på de forskjellige prøvelsene man møter på no. Tiden får vise, hva som vil skje, her var en liten status fra hva som har skjedd, mye har skjedd. 🥰

6 kommentarer:

  1. Stå på Ellen ��..Du har vært skikkelig flink synes jeg ��..

    SvarSlett
  2. Hei!
    Skjønner det har vært et tøfft år for deg.Håper att julen og det nye året blir godt for deg.God jul til deg og dine.Britt

    SvarSlett
  3. Så godt du er tilbake, har tenkt på deg. Håper alt blir bedre for deg fremover, men du er ei sterk jente uten tvil. stor klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord. Ja har vært lenge borte <3 klem

      Slett