onsdag 25. desember 2019

Julaften

Jula er i gang igjen for fullt, det er mye som skal handles inn og orndes før jula ringer inn. I år har jeg gjort det enkelt og greit. Jul for min del er ingen selvfølge jeg har oftes vært ny operert i munnen. Men i år har jeg faktisk vært på topp form av det som egentlig er meg. Dette er jo en seirer for seg selv. 
Mitt høydepunkt for jul må jo være julegaver. Julemat blir jo selvsagt ikke den samme gleden som er normalt og se frem til. Jeg har enda ikke startet opp på nerve medisin men dette blir nok noe jeg tester ut til ny året. Jeg skal hvertfall ha for forsøke av maten. Prøver inni mellom og spis noe PR munnen. Men oftes blir det smertefullt vis det er varm eller for kald. Spise hare ting er jo uaktuelt for svelg å kjeve. Men det går mest i pålegg e vel tingen jeg har funnet som gir minst ubehag. 
Det har nok vært noen opptur og nedtur på oss i familien i år. Viktigste er no faktisk det og bare være en familien og samlet. Det skal man ikke ta som en selvfølge man vet aldri hva neste dag kan gi oss. Det er faktisk det som er det betyr noe vis man står i en sårbar tid. Vi har tatt en rolig jul og bare tatt dagen slik den kom. 

Nøstus har selvsagt fått seg gave. Det som er utrolig er at han faktisk nærme seg 15 år. Men holder seg godt i form. Man  kan selvsagt merke at han sover mer en tidligere, men det er normalt når en katt begynne å drar på årene bak seg. Nøstus er onkel sin katt men vi deler på jobben og har fått det godt til sammen. Vi har vel lært at jammen er katter også nøye på ting og kan gi tydelig beskjed. Han har nemlig funnet ut av det var bedre å gå på do utenfor kattedo, men saken var at han ønsket seg ny do. Dette testet vi da ut med ny do, vi var jo selvsagt redd for om det kunne være alderdom eller demens?. Katter kan tydeligvis få dette samme kan hund også få dette. Men ut i fra dagene no har IKKe vist noe tegn til forvirring og gått på do der doen er. Dette er jo nesten en julegave for seg selv for oss, at vi fant løsningen på det. 
En slik katt som Nøstus er og en slik personligheten skal man jammen lette lenge etter. Det er virkelig en man umulig ikke blir gla i. Så helt klart blir det trist den dagen han ikke lenger er med oss. Men ut i fra det han viser kan han nok godt og flere år igjen. 
Men dette avslutter jeg innlegge for dagens oppdatering og ønsker dere følgere en flott jul videre og god jul. 🙂♥️

2 kommentarer:

  1. Hei Ellen. God jul til deg og dine. Leser du er bedre og det gjør meg glad. Herlig katt du har. Ønsker deg alt godt framover og at du snart får spise. Stor juleklæm frå ho Sølvi

    SvarSlett