lørdag 10. mai 2014

Opptura og nedtura

Det krever og være syk og ligge på sykehus. Denne runden har vært lettere en mange andre tura jeg har vært igjennom. Dette innlegget blir det mer at jeg skriver litt under hvert bilde.
 Dagen i dag startet litt dårlig. Dårlig start på dagen, mye smerter og mye kvalme. Det var helt tydelig at kroppen ikke var klar for frokost rundt 9. Men men det vet jeg av de dagene jeg ikke er syk at jeg er følsom på og få mat for tilig.  Det gjor utrolig godt da vi gikk oss en tur ut, det hjalp mye på formen. Er utrolig hvor mye det kan hjelpe.
 Det er fint og gå rundt på Riksen og se, mye fint og se på. Det er som en liten by inne på Riksen.

 Dette er noe som står på avd i lukka. Dette er noen som har laget, veldig godt laget. Tru om de finner ut noe om denne pasienten?. Ardig og se hva man får til og lage.
 I løpet av dettte åre med sonde har jeg lært mye. Jeg har stadig funnet ut noe nye ting man kan prøve ut. I dag fant jeg ut at det går fint og sette oboy i knappen. Jeg fikk plutselig lyst på noe sukker, så hvorfor ikke denne løsningen. Det hjalp godt på lysten på noe søt. Jeg bruker og drikker oboy til vanelig, det er det og pasta som går igjennom munnen min til vanelig.  Nå har jeg ikke lov, det jeg kan drikke er kun vann, greit med en slik løsning da :). Er utrolig hvor godt knappen gjør det i hverdagen.

Sterke medisiner vil det nok være i en tid fremover. Jeg bruker dette nå hver dag og det må jeg gjøre. Det som jeg skal sette inn her er morfin inn i magen. Håpe er at det skal bli mindre og mindre for dag for dag som går. Men man må bare ta tiden til hjelp her, man må huske på at dette tar tid. Tenker for hver dag som går jo nærmere kommer jeg målet.

2 kommentarer:

  1. Liker at du er så positivt innstilt til ting, tross dine utfordringer.
    Det kommer du langt med tror jeg :)

    Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord<3. Ja man må jo bare se det med posetive øyner

      Slett